Kluczem do szybkiej sprzedaży mieszkania jest przygotowanie odpowiedniego ogłoszenia. Jeśli zrobimy to dobrze, szanse na znalezienie klienta zwiększą się wielokrotnie. W poniższym artykule przybliże Ci na jakie elementy warto zwrócić uwagę.
Tytuł ogłoszenia, nazywany również nagłówkiem, to bardzo zwięzły opis nieruchomości. Zazwyczaj musi zmieścić się w kilkudziesięciu znakach, dlatego powinniśmy umieścić tu najważniejsze rzeczy dotyczące oferty. Oto elementy, które powinien zawierać:
Podsumowując aspekt tytułu, przykładowy tytuł ogłoszenia powinien wyglądać tak:
Przytulne M3 50m2 NARUTOWICZA - blisko centrum - BEZPOŚREDNIO!
Zgodzę się, że nie każda lokalizacja w Sosnowcu jest tak prestiżowa jak ulica Kilińskiego. Nie mniej wiele osób szuka mieszkania w określonej lokalizacji, np. Piłsudskiego, Kierocińskiej, Sielecka, Kaliska, Narutowicza, Zamkowa, Witosa, Legionów, Ostrogórska, Jagiellońska.
Zainteresowaniem cieszy się również Środula, m.in. Ujejskiego, Rodakowskiego, Wybickiego, Pola.
Jeśli masz mieszkanie na Dworskiej, Białostockiej, Lubelskiej, Gwiezdnej, Urbanowicz, Żurawiej, BMC, Harcerskiej, czy jakielkowiek innej ulicy, powinieneś o tym napisać! Dlaczego?
Podam Ci prosty przykład: państwo X szukają mieszkania przy ulicy Szkolnej w Sosnowcu. Akurat w tym czasie w internecie są dwa ogłoszenia w tej lokalizacji: Twoje oraz jeszcze jedno, dajmy na to wystawione przez pana Z. Twoje ogłoszenie ma wpisaną ulicę, a ogłoszenie pana Z nie ma podanej ulicy.
Kiedy państwo X siądą do kompupera co wpiszą w wyszukiwarkę? Tak! Wpiszą frazę: SOSNOWIEC SZKOLNA. I jakie ogłoszenie im wyskoczy jako pierwsze? Tak, Twoje!! Proste?
Pierwsza grupa osób nie wie jak to jest istotne.
Druga grupa osób to pośrednicy, kórzy unikają podawania zbyt szczegółowych informacji, żebyś nie znalazł tego samego ogłoszenia wystawionego bezpośrednio przez właściciela.
Warto postawić się w roli kupującego. Lokalizacja jest pierwszą informacją, na którą zwraca uwagę osoba szukająca mieszkania. Jeśli podasz dokładny adres (ulicę i numer bloku), kupujący dzięki Google maps i usłudze Street View będzie mógł odbyć wirtualny spacer po okolicy. To
spore udogodnienie dla potencjalnego kupca.
Z opisem nie należy przesadzać, bo kto w dzisiejszych czasach ma czas na długie podróże w obszernych tekstach (chyba Ty, skoto dotarłeś aż tutaj ;).
Zbyt długi opis, może zniechęcić do czytania. Może również być uznany jako "bajkopisarstwo".
Oto co warto zawrzeć w opisie:
Podstawowy błąd to nie dodanie ani jednego zdjęcia. W tym wypadku gwarantuje Ci, że Twój telefon nie zadzwoni. Większość poszukujących nie zwraca uwagi na takie ogłoszenia, nawet, jeśli szukają mieszkania do remontu.
Ludzie kupują oczami. Tak naprawdę to zdjęcia decydują o tym, czy poszukującyw ogóle wejdzie w Twoje ogłoszenie i czy zdecyduje się umówić na spotkanie
Zdjęcie główne pojawi się na liście ofert jako miniaturka. Jest to typowy wabik na kupującego. Jeśli zwróci jego uwagę i spodoba mu się, chętnie kliknie, aby zapoznać się z Twoją ofertą.
Pamiętaj, że Twoje mieszkanie jest produktem, który chcesz sprzedać. Musisz sprawić, że będzie to produkt atrakcyjny, dlatego musisz je porządnie wysprzątać. Poukładaj poduszki na kanapie, książki w gablotce, pochowaj naczynia, gazety, kurtki itp. Zasada jest prosta: im mniej przedmiotów, tym lepiej.
Najlepsze zdjęcia wychodzą w naturalnym świetle. Jeśli zdjęcia wychodzą zbyt ciemne, warto posłużyć się dodatkowym ciepłym światłem (lampka z mocną żarówką). Nie używaj lampy błyskowej, ponieważ takie zdjęcia wychodzą nienaturalne i zimne.
Eksperymentuj. Zrób kilkadziesiąt zdjęć z różnych ujęć i wybierz najlepsze.
Jeśli masz duży taras, lub piękny widok z okna - pokaż go. Jeśli blok i jego otoczenie wyglądają atrakcyjnie, również warto je pokazać. Niektórzy publikują zdjęcia klatki schodowej - jeśli są wyremontowane i schuldne, można dodać je do oferty. Pokaż to co ładne, unikaj publikowania tego, co brzydkie.
Jeśli chcesz dodać profesjonalne zdjęcia, możesz skorzystać z usług fotografa. Taka sesja kosztuje kilkaset złotych, jednak nakład ten może szybko się zwrócić. Pamiętaj, aby osoba przyjmująca zlecenie soecjalizowała się w robieniu zdjęć mieszkań - potrzebne są tu zupełnie inne kompetencje niż np. przy robieniu zdjęć weselnych.
Jeśli znasz kogoś, kto zajmuje się fotografią mieszkań w Sosnowcu, podeślij kontakt. Chętnie wrzucę tu linka.
Nie jest to punkt obowiązkowy, ale moim zdaniem lepiej go nie pomijać. Rzut mieszkania pozwala osobie poszukującej lepiej zapoznać się z nieruchomością. Jest naturalnym uzupełnieniem zdjęć. Dzięki niemu potencjalny kupiec będzie mógł zbudować w swojej głowie pełny obraz nieruchomości.
Prosty rzut mieszkania wykonasz za darmo i bez większych trudności na stronie Leroy Merlin w Aplikacji Planner 3D: https://www.leroymerlin.pl/planer-3d/aplikacja-planer-3d.html
Różne serwisy ogłoszeń w różny sposób podchodzą do tzw. danych szczegółowych. Niektóre w ogóle nie zawierają takich formularzy, inne mają je rozbudowane.
Jeśli wystawiasz ogłoszenie na portalu, gdzie można wypełnić jakieś dodatkowe pola, koniecznie to zrób.
Sprawa jest prosta jak budowa cepa: jeśli osoba poszukująca w wyszukiwaniu zaawansowanym zaznaczy, że ma być balkon, a Ty nie zaznaczyłeś tego pola w formularzu (mimo, że masz balkon), Twoje ogłoszenie nie wyświetli mu się.
To tak jakbyś w ogóle nie dodał tego ogłoszenia. Ot pieniądze wyrzucone w błoto. Jeśli masz ich za dużo, możesz przesłać je na moje konto.
Kwestia ceny jest tak rozbudowana, że poświęciłem jej osobny artykuł: Ceny mieszkań w Sosnowcu
Więcej informacji na stronie: Skup Mieszkań Sosnowiec